SON DAKİKA
Hava Durumu

Tomruk kamyonlarına köylü engeli... "Geçit vermeyeceğiz"

Zonguldak'ın Devrek ilçesi Aksu köyü sakinleri, ağır tonajlı tomruk araçlarının köy yoluna zarar vermesi ve güvenlik riski oluşturması nedeniyle yolu kapattı. Köylüler, alternatif yolun bakımı yapılana kadar nakliyeye izin vermeyeceklerini açıkladı.

Haber Giriş Tarihi: 21.06.2026 11:48
Haber Güncellenme Tarihi: 21.06.2026 11:54
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.gundem67.com.tr/
Tomruk kamyonlarına köylü engeli... "Geçit vermeyeceğiz"

Zonguldak’ın Devrek ilçesinde köylüler tomruk taşıyan ağır tonajlı araçların köy yoluna zarar verdiğini ve güvenliği tehdit ettiğini belirterek yolu ulaşıma kapattı.

Zonguldak’ın Devrek ilçesine bağlı Aksu köyü Güney Mahallesi sakinleri, ormandan tomruk taşıyan kamyonların kullandığı köy yolunun zarar gördüğünü belirterek yolu ulaşıma kapattı. Mahalle sakinleri, alternatif yolun bakımının yapılmasını isteyerek, bu sağlanıncaya kadar tomruk nakliyesine izin vermeyeceklerini açıkladı.

Aksu Köyü Muhtarı Mehmet Ergirdi ile mahalle sakinleri adına yapılan yazılı açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

“Ağır tonajlı tır ve kamyonların kullanması nedeniyle yeni bakımı yapılan köy yolumuz bozuluyor. Dar olan ve mahallenin merkezinden geçen yolda kamyonların tehlike yaratıyor ve her an kaza yapma riskiyle köy merkezinden geçiyor. Bu nedenle kamyon ve tırların ağır yükü sebebiyle evlere giden şebeke sularının tesisatının patlamasına neden oluyor.

Nakliye araçlarının ve iş makinelerinin kullanabileceği, köy merkezinden geçmeyen alternatif bir yolumuz bulunuyor. Alternatif yolun sadece bakımının yapılmasıyla sorunlarımızın tamamı çözülmüş olacak.

Ormanları delik deşik edip yol yapan Orman İşletme Müdürlüğü ne hikmetse 1 kilometrelik yolun bakımını yapamıyor. 10 yıldır çilesini çektiğimiz mahalle yolumuz Zonguldak İl Özel İdaresi tarafından 2025 yılının Eylül ayında sıcak asfalt olarak tamamlanmıştır. Aynı yol nakliye işleri nedeniyle daha bir yıl olmadan iki defa tadilat görmüştür. Diğer taraftan kadim zamandan bu yana orman teşkilatımızca köylülerimiz tarafından kullanılan alternatif yolumuzun bakımı ve onarımı bütün ısrarlarımıza rağmen yapılmamış, teşebbüs dahi edilmemiştir.

Köyün muhtarı ve mahalle sakinleri olarak alternatif yolun bakım ve onarımına başlanana kadar nakliye yapılmaması konusunda direnmeye devam edeceğiz. Bu yolun yapılması için devletimiz masraf yaptı. Çözüm yolu varken neden yolumuz bozulsun. Milli servetimize yazık değil mi?”

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.